Kempen Unit Promosi 5S IKML

Wednesday, October 13, 2010

PERTANDINGAN 5S - TNB MANJUNG 2010

Satu usaha bersama dalam mengekalkan amalan 5S telah dibuat antara AJK 5S IKM Lumut dengan AJK 5S TNB Seri Manjung, Perak. Usaha tersebut adalah dengan mengadakan Pertandingan antara bahagian di TNB Manjung. Dalam usaha tersebut pihak TNB dan IKM telah berganding bahu dalam mengadili pertandingan berkenaan. Juruaudit Pertandingan dari IKM Lumut terdiri dari Pn. Ustazah Kamelah, Pn. Shakiroh dan Hj. Kamaruzaman. Manakala TNB Manjung diketuai oleh Pn. Nurul Azian. Usahasama sebegini bukanlah kali pertama tetapi telah masuk kali kedua dimana pada awalnya telah dibuat diperingkat IKM Lumut pada bulan September 2010 lepas.
Juruaudit dari IKM Lumut sedang bergambar dihadapan Pejabat TNB Manjung

Adalah diharapkan usaha sebegini dapat diteruskan bagi hubungan baik dan kerjasama antara pekerja pelbagai jabatan dalam pelaksanaan amalan 5S.

Pertandingan dibahagikan kepada 3 bahagian iaitu:
1. Bahagian Pentadbiran Terbaik.
2. Bahagian Pejabat Teknikal Terbaik
3. Bahagian Stor Terbaik
Kerja Audit Pertandingan sedang dijalankan

TNB Manjung mempunyai banyak kawasan dalam pelaksanaan amalan 5S. Dalam pertandingan ini 3 kawasan dikenalpasti adalah Pejabat Pentadbiran TNB Seri Manjung, Setor di Sitiawan dan Pejabat serta Stor yang terletak di Seri Iskandar.

Audit Pertandingan dikawasan Manjung dan Sitiawan dilakukan pada 13 Oktober 2010, manakala di Seri Iskandar pada 14 Oktober 2010.

"Efisien Produktif Kualiti5S Budaya Kita Amalan Kita"

No comments: