Kempen Unit Promosi 5S IKML

Thursday, May 26, 2011

Lawatan Benchmarking 5S KPM Seri Iskandar

Alhamdulillah..pada 18 Mei 2011, IKML telah menerima satu lawatan dari pihak KPM Seri Iskandar yang bertujuan melihat pengamalan Amalan Persekitaran Berkualiti 5S di IKML bagi tahun ketiga.

Lawatan ini adalah lawatan dari luar yang pertama selepas IKML dilawati oleh wakil dari MPC bagi pensijilan tahun ketiga. Kehangatan perlaksanaan Amalan 5S di IKML masih terasa dan dapat dirasai oleh ahli rombongan yang diketuai oleh Timb. Pengarah HEA mereka sendiri iaitu Pn. Aslina bt. Asmoni.

Rombongan tiba lebih kurang jam 9.00 pagi dan terus dibawa ke Dewan Teater di Blok Integrasi untuk sedikit taklimat ringkas yang disampaikan oleh Penolong Ketua Unit Audit, Ustz. Kamelah bt. Abdullah. Dalam taklimat ini diterangkan mengenai pengalaman dan persediaan IKML ketika mula-mula ingin melaksanakan Amalan 5S.

Wakil rombongan diberi penjelasan oleh Ketua Unit Bahasa Inggeris


Wakil rombongan mengambil gambar perlaksanaan 5S bagi sistem fail

Rombongan seterusnya dibawa melawat sekitar IKML iaitu ke Pejabat Pentadbiran, Pejabat HEP, Bilik Pengajar Pengajian Am, Bengkel Program SKBN dan Program SSB.

Lawatan ke Pejabat HEP

Sebelum lawatan berakhir, sesi soal jawab bagi ahli rombongan diadakan sekali lagi di Dewan Teater Blok Integrasi. Seterusnya semua ahli rombongan bergambar kenang-kenangan bersama AJK 5S yang terlibat.

Bergambar sebelum berangkat pulang

Kami dari pihak IKML mengucapkan ribuan terima kasih atas lawatan yang telah diadakan dan berdoa agar KPM Seri Iskandar berjaya merealisasikan perlaksanaan Amalan 5S ini. Semoga dengan perlaksanaan Amalan 5S ini dapat meningkatkan lagi imej KPM Seri Iskandar disamping berjaya dalam mendidik anak bangsa.

Sekian..Assalam....

Efisien Produktif Kualiti
5S Budaya Kita Amalan Kita

No comments: